Ως καλές πρακτικές θεωρούνται οι ενέργειες για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων ή οι δράσεις που μπορεί να συνδυάζουν κείμενα, διαδικασίες αποφάσεων και διαβουλεύσεων, διαδικασίες επιλογής προσωπικού, τεχνικές εργασιών, προδιαγραφές, χρήση εξοπλισμού, κ.λπ.

Στη συγκεκριμένη ενότητα καταχωρούνται καλές πρακτικές σε σχέση με: τη διαχείριση και προστασία δασών με σκοπό τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την προσαρμογή της δασικής διαχείρισης στην κλιματική αλλαγή, την αποκατάσταση και ανόρθωση υποβαθμισμένων πρεμνοφυών δασών, τη διαχείριση επισκεπτών και τη δημιουργία υποδομών ερμηνείας περιβάλλοντος, καθώς και διαδικασίες εξασφάλισης χρηματοδότησης. Κατά περίπτωση καταχωρούνται και πρακτικές που δεν ανήκουν στις ανωτέρω θεματικές , εφόσον κρίνεται ότι παρουσιάζουν χρησιμότητα για τη διατήρηση και διαχείριση των δασών και κυρίως αυτών που περιλαμβάνονται σε περιοχές του Δικτύου Natura 2000.

Οι καλές πρακτικές είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία, είναι επιστημονικά και τεχνικά αποδεκτές, μπορούν να συνδεθούν με συγκεκριμένα προβλήματα ή δράσεις στα οποία αφορά η Διαδικτυακή Πύλη, έχουν δοκιμαστεί στην πράξη και περιγράφονται με εύληπτο τρόπο.

Αν έχετε αναπτύξει και εφαρμόσει ή έχετε εντοπίσει καλές πρακτικές σχετικές με τα θεματικά πεδία της ΔΠΣΔ μπορείτε να υποβάλλετε πρόταση καταχώρησης, μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας.

Επιθυμητό είναι η σύντομη περιγραφή να περιλαμβάνει ενδεικτικά τη θεσμική προετοιμασία, τα στάδια υλοποίησης, τα μέσα και υλικά, το αναγκαίο προσωπικό, τον χρόνο προετοιμασίας και εφαρμογής της, τις συνήθεις αιτίες αποτυχίας και τους τρόπους αποφυγής τους, καθώς και παραδείγματα εφαρμογής της καλής πρακτικής, κατά προτίμηση μέσω δημοσιευμένων στοιχείων ή οπτικοακουστικού υλικού. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή πρότασης καταχώρησης είναι η εγγραφή στην Διαδικτυακή Πύλη. Οι προτάσεις καταχώρησης αξιολογούνται σύμφωνα με τη Διαδικασία Καταχώρησης Εγγραφών της Πύλης.

Μέθοδοι Διαχείρισης του Oικοτουρισμού και του Τουρισμού σε Προστατευόμενες Περιοχές

O τουρισμός και ειδικά ο οικοτουρισμός αποτελεί μια από τις δραστηριότητες που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στην ανάδειξη αλλά και στην οικονομική αναζωογόνηση των προστατευόμενων περιοχών. Υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 40%-60% του συνολικού διεθνούς τουρισμού έχει ως αντικείμενο περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται εάν οι οικο-προορισμοί συνδυαστούν με ιστορικά ή πολιτιστικά μνημεία. Ο οικοτουρισμός για την Ελλάδα είναι μια «νέα» πρόκληση. Όχι μόνο γιατί μπορεί να αναδιανείμει το τουριστικό προϊόν της χώρας και σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, αλλά κυρίως γιατί μπορεί να προ(σ)καλέσει νέας ποιότητας τουριστικό ρεύμα στη χώρα. Ο οικοτουρισμός δεν είναι πανάκεια. Είναι όμως ένα πολύ καλό εργαλείο για την ανάδειξη και την ανάπτυξη μίας περιοχής το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί σωστά και κυρίως με σύνεση. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να επιφέρει τελείως αρνητικά αποτελέσματα. Η φέρουσα ικανότητα και η διαχείριση των επισκεπτών αποτελούν ορισμένα μόνο από τα ζητήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Στο τεύχος αυτό γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι σχετικές εμπειρίες του WWF ώστε να χρησιμεύσουν και να βοηθήσουν τις διαχειριστικές αρχές των προστατευόμενων περιοχών να αναπτύξουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τις πρωτοβουλίες τους σε αυτόν τον τομέα.

Κατάλογος καλών πρακτικών: περίληψη

8 Καλές πρακτικές σχετικά με την εφαρμογή του συστήματος πληρωμής για την προώθηση της διαχείρισης των δασών, για τις περιβαλλοντικές υπηρεσίες που σχετίζονται με τα δάση και το νερό, την υποστήριξη δημόσιας αναψυχής, την προώθηση των κοινωνικών χρήσεων, και οργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων.

Innovation and Circular economy in the Mountain Forest Supply Chain: How to Close the Loop?

On November 29th, 2016, Euromontana organized a workshop entitled Innovation and Circular Economy in the Mountain Forest Supply Chain: How to Close the Loop? in Skrad Croatia. The presentations and the discussions from the workshop have informed the content of this booklet and the recommendations presented in the Conclusion. This booklet aims to: better understand the policy framework supporting the circular economy; explore visions for a circular economy all along the mountain forest supply chain; present tools, instruments, and processes to improve the circular economy in forestry; and present experiences and good practices, ideas and proposals. The booklet is divided into two parts. Part 1 presents the concept of the circular economy, its potential application in forestry, with a focus on the mountain forest supply chain, and the circular economy at the EU level. Part 2 presents a series of good practices in innovation and circular economy in mountain forestry to show how the concepts presented in Part 1 may be applied in practice. We hope the booklet, the recommendations for the circular economy presented in the Conclusion, and the good practices collected in Part II, will inspire mountain actors to move towards more circular territories.

High conservation value forest assessment report. Version 6

This report contains a detailed analysis of the identification of High Conservation Value Forests on the Defined Forest Area (DFA) of Corner Brook Pulp and Paper Limited (CBPPL), as a requirement for certification to the Forest Stewardship Council National Boreal Standard. The Forest Stewardship Council (FSC) is an international non-profit organization that envisions “healthy forests providing an equitable sharing of benefits from their use while respecting natural forest processes, biodiversity, and harmony among their inhabitants”. The Forest Stewardship Council Canada Working Group (2004) developed the National Boreal Standard for certifying forests within the Canadian boreal forest, which promotes environmentally-appropriate, socially-beneficial, and economically-viable management. One of the requirements of the FSC Boreal Standard (Principle 9) is the determination of High Conservation Value Forests (HCVFs) on the forest of the applicant. This report presents background information and decisions relating to the assessment for the presence of HCVFs on the DFA of CBPPL.